Första, andra, tredje

Så var det ropat igen. Dessa förmål ropades in förra söndagen. Jag ligger lite efter i tidsplaneringen. Inte så många rop men flera föremål blev det.


En bricka som ropades in för en låg summa.
- Skinkfat i modell XL från Gabriel, kanske aningen stort för den julskinka som jag brukar ha.
- En sillabruk från Deco, aningen sliten och missfärgad.
- En Anita Nylund, Majas mejeri från serien Vår lilla stad, Jie, burken fin, locket lite slitet och saknar knopp.
- En Jie ost- och fruktbricka (?).
- En liten vas av Anna-Lisa Thomsom för Ekeby.
- Vit glasskål på fot.
- En ljusstakte, också den Ekeby.

Denna vas kunde jag inte motstå. Trots att den blev ganska dyr, så ropade jag in den.


En vacker golvvas av Berit Ternell för Gefle. På prislappen stod det tillslut 700 kr.

En bricka till:

Kanske inte så mycket att ha...?
- En vas (kapad?) från Skruf.
- En vas av Hyonsun Rhee för Upsala-Ekeby.
- Ett stort fat i bruna toner av Göran Andersson för Upsala-Ekeby.
- En grön skål, okänt ursprung.

Meeeen...

.... det var ju inte därför jag ropade in brickan.

Där fanns en annan vas också:


En liten vas ur serien pingvin av Hjördis Oldfors för Upsala-Ekeby. Den är inte perfekt, har en minimal nagg och det är andra sortering eftersom det är "bubblor" i glasyren. Snyggt! Denna brukar säljas dyrt, mycket dyrt. Jag tycker att jag gjorde ett fynd, trots skadorna. Jag tror att auktionsförättaren slog på 225 kr för hela brickan.

Jag är nöjd.

Over and out!



Kommentarer
Postat av: Benny

Jag är allra mest avundsjuk på golvvasen från Gefle, jag har ju annars ganska många delar i Ax-serien. För en golvvas var priset ganska okej måste jag säga!



Pingvinen är också fin och värd hela brickans pris med råge trots smådefekter. Jag hade en skål, men bytte bort den mot andra saker, har mer fastnat för Atoll bland de svartvita serierna.

2012-02-28 @ 08:57:23
URL: http://porslinsbloggen.blogspot.com
Postat av: Linda

Mycket fint, och grattis till golvvasen - den är ju helt otroligt vacker! Jag är så nöjd med min och gissar att du kommer vara det med din också, så fort den är färdigdiskad. ;)

2012-02-28 @ 20:40:43
URL: http://porslinan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0