Födelsedag och annat spret

Helgen startade med lucköppning. Min nya fina Bamse-kalender. Traditionen går vidare. Har haft Bamse-kalendern sedan jag var liten, dock med ett litet avbrott när jag var tonåring.
 
I lördags kunde jag bläddra i nya Hus & Hem retro. Kul med Västerås-guide. Och gissa om jag blev förvånad när jag hittade huset där jag bor i tidningen. Min fina lilla Krumelur!
En tjusig sommarbild. Tänkte att det hade passat bättre med denna:
 
Trevlig första advent och god jul! Från ett vintrigt Krumeluren.
 
Lite loppande hann jag med också. Inga större fyndigheter men på vägen ut från Läkarmissionen hittade jag dessa fantastiska julkort. Lyllos de som får julkort från mig!
 
Billigt blev det också. Korten kostade bara 1 krona styck...
 
På kvällen besökte vi Buring Winter Love med Trix och Awake Project. Helt enastående verkligen! Nästan så att jag kan tänka mig att gå dit igen. Så om ni är i Västerås den kommande veckan så är BWL ett måste! Världens vinterkänsla!
 
Perfekt för adventspeppen.
 
På söndagen firade vi att jag för 29 år sedan föddes. Hurra för mig! En intensiv dag bland annat besök på Ängsö slotts julmarknad med kära vänner och en väldigt trevlig lunch med nyfunna vänner. Även ett besök på IKEA hanns med, jag hjälpte mamma med shopping till hennes jobb. 
 
Kanelbulle och kaffe blev födelsedagsfikat. Måste nog säga att jag föredrar det framför tårta.
Framåt kvällen hann jag med att sätta upp ljusstaken som jag fick för en vecka sedan. Lite jul i mitt renoveringskaos.
 
Strålade fint!
 
Jag hann faktiskt med lite annat pyssel också. Mina månadstavlor av Björn Winblad har fått display och äntligen kommit upp på väggen. Bilder på detta kommer i nästa inlägg.
 
Hoppas att ni haft en trevlig fösta advent. Det hade jag.
 
Over and out!

 

Kommentarer
Postat av: Undantaget

Grattis så här i efterhand. :)

Svar: Tackar och bockar... :)
Anna Sandberg

2012-12-04 @ 10:03:41
URL: http://www.undantagethuleback.blogg.se
Postat av: RETROknoppen

Vilket trevligt advents-inlägg och grattis!! Och vilket trevligt område som du bor i,,,hoppas att det vallfärdar retro-intresserat folk dit nu för visst ska fina äldre hus uppmärkssammas!

Svar: En kille som bor i samma hus var med i lokalblaskan och skröt om sitt nyrenoverade kryp in. "Jag har gjort allt från grunden, när jag flyttade in var allt kvar sedan huset byggdes" Kräx! Att de i artikeln dessutom berömde det fina klickgolvet med stenimitaion fick mig nästan att storkna. Ingen rör mitt 50-talskök!!!
Anna Sandberg

2012-12-05 @ 18:34:50
URL: http://www.retroknoppen.com
Postat av: Linda

Grattis i efterskott! Julkalendrar är en fin tradition tycker jag, själv får jag fortfarande en chokladkalender i födelsedagspresent av mamma varje år. I år med Nalle Puh. Sånt växer man inte ifrån! ;)
Jättesöta julkort du hittat! jag har också köpt några gamla fina som jag ska skicka, men drömmer om att hitta några av Einar Nerman som jag kan rama in och hänga upp i hallen.

Svar: Tack för gratulationerna! Ja, julkalendern växer jag inte ifrån! Bamses är så kul också, speciellt nu när de har börjat med en väldigt tom bild som sedan befolkas av alla figurer från serien. Chokladkalender fick jag också förut, men jag tycker inte att chokladen i den är god längre. Förut blev det så att jag knappt öppnade...
Anna Sandberg

2012-12-06 @ 20:53:17
URL: http://porslinan.blogspot.com
Postat av: Maria på tid och rum i Årsta

Tjusiga julkort och kul med tidningen!

Svar: :D
Anna Sandberg

2012-12-07 @ 20:05:31
URL: http://tidochrum.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0