Vad hände med corso?

Jo, nu ska ni år en uppdatering på vad som hänt sedan sist i Corso-inlägget. Den tragiska händelsen med en tradera-auktion. Tre delar Corso inropade, illa packade och tyvärr trasiga när de kom fram till mig.

Trots att jag mailat säljaren fick jag ingen respons, han tyckte att det inte var hans sak och tyckte att jag skulle reklamera hos fraktbolaget eftersom han inte gjort något fel (mer än att packa tre keramikdelar i en för liten kartong).

Min enda möjlighet att få tillbaka pengarna var att reklamera... Så sagt och gjort. Istället för att spackla väggar och fixa i lägenheten ägnanade jag min kväll framför datorn. Surare och surare för varje minut som gick. Jag fick i alla fall iväg reklamationen efter en del trassel med ett internet som var allt annat än stabilt. Jag meddelande också säljaren om sa ett sanningens ord. Nästan helt utan att tappa behärskningen. Jag tror inte att jag kallade honom "jävla idiot" en enda gång... Civiliserat av mig!

Efter ett par veckor fick jag respons. Från fraktbolaget. Inte ett pip från säljaren. Undrar om han har försvunnit från jordens yta? Fraktbolaget ersätter mig för det skadade godset. Jag trodde jag läste fel. Vad i herrans namn? Något som i min värld var så uselt packat? Så får jag pengarna tillbaka. Men trots det så är det en klen tröst. För mig var keramik-delarna så mycket mer än vad jag betalade i kronor och ören.

Vad hände med säljaren då? Jag mailade honom ytterligare en gång för att meddela att jag fick ersättning från fraktbolaget. Jag skrev också lite annat... Fortfarande utan att angripa hans person. Eller, hm... när jag tänker efter så kanske jag skrev "urbota korkad" eller "urbota dum". Men värre än så var det nog inte. Civiliserat av mig!

Inte ett ljud har jag hört. Inget. Inte ens ett argt svar tillbaka. Skitstövel!
Inte ens ett rött ombud har jag fått. Och det är tur för honom!

...och det faktum att han tog 7 kronor extra för frakten. Det gör mig så fruktansvärt irriterad. Det är nog nästans det som är det värsta hånet. Morr...

Nu har jag i alla fall ropat in ytterligare ett corso-fat i den storleken. Peppar, peppar... Nu måtte väl krosskadorna vara förbi?!



Over and out!


Kommentarer
Postat av: Gila

Tråkigt! Men lägg din ilska på positiv energi istället...;-) Tänk vad mycket man får gjort då...jag menar, det värsta (trasigt fat) har redan hänt och går inte göra ogjort...

2012-04-29 @ 18:56:01
URL: http://gilasgrotta.blogspot.com/
Postat av: Soffi

Jag förstår din frustration! Och vet vad du menar när du säger att den inropade varan var värd mer än de kronor du nu antagligen får tillbaka..



Själv vann jag för 6 mån sedan ett par fina stringhylle-gavlar för ynka 75:- . Hade redan hyllplan så nu var det en komplett hylla! Lycklig var jag!

- Tills de schenker slarvade bort paketet det vill säga.. "spårbara paket"... Pfft..!

Fick mina korvören tillbaka men det kunde ju inte mäta sig med mitt fynd.. :(

2012-04-29 @ 22:53:27
URL: http://retroschmetro.blogg.se/
Postat av: khina

Bra att du då fick dina pengar åter men säljaren...hmf han kan vi va utan. Delge gärna oss dennes alias så att vi kan passa oss för henom.

2012-04-30 @ 20:07:28
URL: http://gamlakonsum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0