Ojsanhoppsan...

Kan visst inte hålla mig borta från loppisar och auktion trots att jag lever i en flyttkartong (läs: 20 halvt uppackade flyttkartonger i en pågående renovering).


Väggplatta av Berit Ternell för Upsala-Ekeby som jag köpte på Stadsmissionen.


På samma runda, men på Brödet och fiskarna, hittade jag denna lilla väggplatta. Även den från Upsala Ekeby och Taisto Kaasinen.

På Life Center hade de fyndkalas idag som avslutning på påsken. Halva priset på allt! Bland annat på detta:


Två unnnnddddeerrrbaraaaa gardinlängder. "Printed in Sweden, Rosenrand av Ulla-Britt C:son Lantz". Så bra när det står exakt vad det är man köpt.... 20 kr för två fullbredd längder på ca 2 meter/st. Dagens fynd!


Kunde inte låta detta tyg hänga kvar. Dala-motiv. Får se vad det kan använda till.

Sedan blev det en samlad bild:

- Röd skål Jie.
- Lockskål Rörstrand.
- Lockskål i klarglas, ingen gissning på ursprung...
- Vas Ekeby i deras mintgröna dekor.
- Plåtburk Luxus kaffe (okej, jag VET att jag redan har en...)
- Två små vaser (?) Sea glasbruk.
- Ett fat av Mari Simmulson.
- En skål från Gabriel. Underbart!

Jag lämnade kvar en teservis i serien Kosmos eftersom den inte var prissatt och jag egentligen inte borde köpa...

På auktion hade jag dessutom råkat vinna budgivningen på dessa lila föremål. Någon som vet vem, var och vad??? Bjöd mest för att jag ville ha de små dricksglasen.


Under påsken gjordes en snabbvisit i Linköping hos bästa Malin och hennes familj. Det blev tapas och rödvin som avbräck från alla ägg. På lördagen hade mitt hopp om fyndande i påsk försvunnit när Malin berättade att Återvinningen var öppen på påskafton. Där hittade jag denna gröning-sköning.


Den är inte heeelt mint. Har några yttepytte glasyrbortslag i mynningen. Men det gör inte så mycket. För 40 kronor fick jag en Vicke Lindstrand för Ekeby. Dessutom på självaste påskafton! Hurra!

Avslutar med en något sen påskhälsning. Den fina björken från Stora torget i Västerås som barnen pyntat med ägg och fjädrar. Glad Påsk!



Over and out!

Kommentarer
Postat av: Helena Högberg

Vilka superfynd!

2012-04-11 @ 11:36:17
URL: http://http:/loppisloella.blogg.se/
Postat av: prylodesign

Rosanrand tyget är helt underbart och vilket fynd!

2012-04-11 @ 19:24:44
URL: http://prylodesign.blogspot.se
Postat av: Gestaltningstanten

Dalatyget såg helt underbart ut! Nästa gång du kommer ner tar vi och letar rätt på fler fynd! Flygvapenmuseum måste vi också nån gång lyckas åka till. Men innan dess kommer jag upp till dig... Kul att du kom ner. Det var riktigt kul att se dig trots att visiten kunde varit några fler timmar ;).

2012-04-11 @ 20:34:16
URL: http://http://gestaltningstanten.blogg.se
Postat av: Kerstin

Vilket fantastiskt tyg Rosenrand var! Vicke Lindstrand-vasen är från 1951. Jag har ett stort fat/skål som jag använder mycket, och en assiett. Den gröna glasyren är så fin!

2012-04-12 @ 07:51:50
URL: http://kerstin.kokk.se/
Postat av: Retrolux

@Helena

Ja, det var verkligen några riktigt lyckade rundor!



@Prylodesign och Kerstin

Tyget är verkligen fint. Det kommer att passa så bra när lagenheten är renoverad. Tror nog att de får fortsätta vara just gardiner.



Och VL vasen var ju kul. De hade inte lyckats tyda märkningen och därför var den såpass billig. Det fanns ett Mari-fat också men det var mycket dyrare. Kul att få veta årtalet!



@Malin

Jo, nästa gång får det bli lite längre visit! Men det är ju helt galet vad vi är dåliga på att chilla! Vi kommer att jobba ihjäl oss. Jag hann nästan ingenting i lägenheten i helgen.

2012-04-12 @ 09:05:14
URL: http://retrolux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0