Härlig höst helg

Ville bara göra ett snabbt inlägg innan jag kryper till kojs med första boken i Harry Potterserien (igen.... och igen). Min efterlängtade gör-vad-du-vill-när-andan-faller-på-helg blev precis så skön som jag hade hoppats.

Fredag och after work med bastu och bubbelpool med kollegorna. Ingenjörerna skötte sig riktigt bra faktiskt. Brukar alltid bli lite nervös när det blir sånna aktiviteter med kollegorna.

Nejdå, inte för att de inte kan vara i möblerade rum, för de kan dom. De har ännu inte lyckats riva kontoret. Utan faktum är att jag är kontorets enda tjej (eller nja, det stämmer inte helt, men nästan i alla fall under denna aktivitet var jag det). Jag upplever det ibland som lite jobbigt att basta och bubbla med grabbarna. Sitta där i bikini tillsammans med tio grabbar i badbyxor (ja... några börjar kanske närma sig gubb-åldern). För som tur är så har de tydligen alltid kört med badkläder i bastun. Men ändå. Lite konstigt känns det allt.

En trevlig fredag blev det i alla fall. Bastandet avslutades och vi drog ner mot centrum för ett par öl och lite käk på ett av haken. Vi blev väl sittande till strax innan 23-tiden. Då hade veckan kommit ikapp och mörheten och segheten efter bastun slog till.

Efter en mysig sovmorgon som blev sådär lagom lång for jag en vända för att besöka stans loppisar. Hittade osedvanligt lite jox att plocka med mig hem. Inget som jag ännu hunnit fota och inget son direkt är värt att lägga upp här på bloggen heller.

Handlade lite och drog hemåt för att laga en hösig soppa med div. rotfrukter och annnat mumsigt. Serverades gjordes det lördagen till ära ur Helmer Ringströms Sparta för UE Gefle. Vad annars?



Livet rullade vidare med och jag fick lite småsaker gjorda. Bland annat så fotograferande jag min mystiska Corso-samling som ni redan har läst om vi det här laget. Efter en lugn kväll utan måsten somnade jag i en skön och varm säng.

Söndagmorgonen visade sig från sin bästa sida. Sol och vacker höst så långt ögat kunde nå. En tripp till Norberg för att gå på Bonnauktion stod på schemat. Kontanta medel införskaffades från närmsta bank och sedan bar det av över stock och sten (nästan i alla fall).

Under auktionen höll jag mig relativt lugn. Det fanns cirka 10 utrop med UE-krukor plus ett par-tre andra rop med UE-föremål. Ropade hastigt och lustigt in två vaser för knappt 100 kr/st. Sedan blev det lite segt med en massa virkade dukar och porslinstomtar från 90-talet. Inget intressant. Det innebar lunch! Kärrgruvans bästa kebab med bröd. Smaskens!

Tillbaka på auktionen väntade utropen med de fina krukorna. Lite ovanligt med stora krukor. Man ser oftast de mindre varianterna som kan vara svåra att använda till mina rejäla krukväxter. Hade specifikt spanat in city-krukor av Hjördis Oldfors och liknande (ni vet den som ser nästan likadan ut...). Mest var det enfärgade gröna och gula krukor. Inte högintressant men väl värt att ha i samlingen. Men det var ju ingen idé. Kunde ju ge upp redan innan jag startat.

Av typ tio utrop blev jag vinnare på ett (som tur var fick jag de krukor jag bespetsat mig på som mest). Sedan var det två andra personer som fick ropa in en varsin uppsättning. De sju övriga gick till en dam med blomsteraffär som ropade in rubb och stubb, tillsammans med en massa annat fint jag ville ha. Jag fick i alla fall mina city-krukor. Dem ville hon tydligen inte ha. HA!

En ganska billig auktion avslutade alltså min helg, belv dock nöjd ändå. Fick det jag mest ville ha och sparade lite pengar. Dagen förgylldes av tre äldre damer på bänken bakom mig som hela tiden hejade på mig. Utrop som:
"Slå nu då"
"Ja, äntligen!"
"Hurra, nu fick du det du ville ha"
kommer att följa mig som ett gott minne. När jag fick en syl i vädret med mina city-krukor så applåderade de till och med. Haha.

Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0