Lite ner, lite upp

Fick ett paket här om dagen. Ett paket innehållande sex krukor. Eller, nja, inte riktigt sex krukor. Tre krukor, en sprucken kruka och tusen krukskärvor. Nästan så att jag fällde en tår. Begriper inte att det ska vara så svårt att packa varor på ett vettigt sätt?!

Det finns för få UE-krukor i världen för att detta ska få ske:


Man fäller en liten tår när man ser förödelsen. När jag såg paketet tänkte jag: Ohhh, det där verkar lite för litet för att det ska få plats sex krukor med tillräckligt mycket packmaterial. De första fyra gick bra, då började jag slappna av. Men sedan, de trillade ihop när jag togv i dem.

Sorgligt, sorgligt, sorgligt. Vi kanske skulle ha en kurs i porslins och keramik-packande?

Det hela löste sig till det bättre och säljaren betalade tillbaka hälften av det jag betalade och hon gav mig snabb respons på mitt meddelande som jag skickade till henne.. Men... Suck. Hur har ni gjort om detta har hänt er? Hur gör man med ombud? Hm... Jag är lite brydd.

Sorgen byttes ganska snabbt mot glädje. Jag hade nämligen hämtat ut två paket den dagen. Mitt andra paket från Stina Johansson som har bloggen "Allt det gamla goda" hade sänt mig ett fat:


Jag hade ett fat sedan tidigare, det största är nyförvärvet. Ännu ingen samling, jag har bara två. Men det kanske blir en samling, jag gillar både färg och form. Vackert, vackert.

Och Stina, hon KAN packa!

Over and out!





Kommentarer
Postat av: UpsalaEkeby

Verkligen trist!!



Och tyvärr så känner jag igen mig allt för väl. Hittade 5 Mon Amie-koppar i somras för 500 kr. Ett riktigt fynd, som jag var väldigt nöjd med. Tills säljarens paket anlände. Hon hade packat 5 koppar och fat i en så liten låda att posten t o m bestämt sig för att det kunde lämnas direkt i min brevlåda...



2 koppar gick sönder och ytterligare en blev naggad. Kontaktade säljaren, som bara tjatade om hur billigt jag hade fått kopparna och inte alls kunde se någon anledning till att betala tillbaka några pengar. När vi till slut enades om en lösning hade hon inga pengar (vilket ju var märkligt eftersom hon precis hade fått pengar av mig). Tog många samtal men till slut fick jag släppa det och inse at jag istället hade betalat 500 kr för 2 koppar...

2011-11-21 @ 08:45:38
URL: http://www.upsalaekeby.blogspot.com
Postat av: /Mylla

Vi har sålt en hel del på Tradera, och förpckar så noga och bra det bara går (så pass bra att nästan alla skriver välpackat i bedömningen) två saker har gått sönder dock, den ena var en 1kronas doftkrus (jag misstänker starkt att nån hoppat på paketet) och köpare tyckte att det var ingenting att tjafsa om (skickades som vanligt brev så portot var 12 spänn). Det andra tror jag fortfarande inte på att det gått sönder i frakten, ett stort ytterfoder (1930tal tror jag) som vi pakcade supernoga. Först tog det en månad innan människan hade betalat in, sen tog det tre veckor efter att vi skickat den så kom det mail om att det gått sönder... Människan verkade inte klok alls, alla mail var skrattretande och skadorna som hon vägreade att skicka bild på, angavs som "flisor i överkanten" (i annonsen hade jag noga angett några nagg). Hon ville dssutom att vi skulle REKA paketet, så hon fick två priser att välja mellan (för hon sa att hon hade ont om pengar), och hon betalade för vanlig frakt med schenker.. Sen hade hon mage att säga att vi ju skulle ha skickat det som REK (vilket vi så klart gjort om hon betalat för det).



Hon fick inte tillbaka sina pengar, har man problem så ska man höra av sig så tidigt som möjligt.... Och nu packar vi ännu noggrannare!

2011-11-21 @ 19:24:31
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/
Postat av: Anna

Nej vad tråkigt att läsa! Inte ett tråkigt inlägg alltså utan tråkigt med krukorna, ja du förstår vad jag menar ;) Faten är jättefina! Stina hon kan packa! Jag fick en lampskärm från henne och den var så väl inlindad fast den var av stöttåligt material.

2011-11-22 @ 07:04:41
URL: http://www.ljuva50tal.blogspot.com
Postat av: Linda

Så trist med krukorna! :( Har också råkat ut för det här men tack och lov bara en gång. Hade vunnit ett stort fat som levererades i en pappkasse omslaget med presentpapper, kändes inte så oväntat att det gått sönder på vägen. Men säljaren var ändå schysst och betalade tillbaka pengarna. (Klen tröst när det var ett ovanligt fat som jag inte vet om jag kommer få fatt i igen.)

2011-11-22 @ 08:50:14
URL: http://porslinan.blogspot.com
Postat av: DeBeer/Erica

Usch så hemskt det är när man hämtar ut ett paket och man redan då hör på ljudet att innehållet är krossaat! En annan varning är just om poslin kommer i mjuka paket eller om kartongen ser ut som en boll!!!

Anhåller högaktningsfullt att få en plats i din länklista, min blogg är ung men är i mitt tycke excellent :-)



Ps. Älskar din Kallikå drake!

Postat av: Retrolux

@Alla

Ja, usch och fy!



@Mylla

Bra! Fler hela grejer åt folket. Tyvärr finns det folk till allt. Synd att man inte har någon makt när sådant händer. Man vill ju inte ha ett dåligt omdöme. Men vägrar köparen skicka bild så tror jag att man kan slå fast att personen bara vill ha varan gratis.



Jag köpte ett "konsttryck" en gång och väntade i flera veckor, det var nog över en månad på att paketet skulle komma.



När det väl skickades så påstod säljaren att "ja, jag hade inte varan hemma utan var tvungen att åka iväg och hämta den". När jag fått paketet och öppnat så var det en skannad bild utskriven i en vanlig skrivare.



Men hallå! Hur tänkte hon då? När jag sedan lämnade negativt omdöme så började hon i princip att hota mig (sa att jag var dum i huvudet och inte kunde visa någon empati m.m. m.m.) Man vet inte om man ska skratta eller gråta.



@DeBeer/Erica

Men oj, jag trodde att du redan fanns med! Jag har ju varit "hos dig" flera gånger. Nu finns du där i alla fall!

2011-11-25 @ 09:35:05
URL: http://retrolux.blogg.se/
Postat av: Benny

Jäkla otur, men packning är ju A och O...du såg väl paketet jag fick? Trots att det var mosat hade grejerna hållt tack vare bra packning inuti. Lådan var inte bra i det fallet alldeles för stor.

2011-11-28 @ 10:26:19
URL: http://porslinsbloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0