Adventsbus

Helgen bestod mycket av markander och loppisar. På lärdagen var det som vanligt loppisrunda, denna gång modell mindre med tre besökta loppisar och inköp på bara två av dem.

Jag handlade bland annat två väggplattor från Jie. Lite otippat eftersom det var jag som köpte. Det ska ju egentligen vara UE för min del. Dessa var dock lite annorlunda mot det man vanligtvis ser från Jie. De föreställde två bär (björnbär och jordbubbe kanske?) i blåa toner. Bild på det kanske ni får vid senare tillfälle eftersom jag inte hunnit fixa till det ännu.

Helgens största fynd måste nog varit de tre Reijmyreglas jag hittade på Brödet och fiskarna. Utspridda på olika hyllor eftersom Brödet och fiskarna sorterar lite efter färg och material. Ja, ja, vad var det då jag hittade? Jo, det var tre fina glas ur Mamba eller var det kanske Samba. Om jag inte fattat fel så finns dessa glas i två olika storlekar? Någon som vet vilka mått det är på de olika storlekarna?

På söndagen var det marknader som gällde. Jag började dagen på ett regnigt Vallby friluftsmuseum. Scouterna hade hantverksloppis och sålde Skrabbelucker (som en blandning mellan pannkaka och sockerkaka). Grymmegott! En av mina gullfjuttar i utmanarscouterna var kung vid stekpannan.


Skrabbeluckmakare Gill


Tyvärr kunde jag ju inte stanna så länge. Det var andra saker på gång. Vi sålde tydligen ganska många lotter. Pengarna kommer att gå till vårt sommarläger Fjäll -12.

Jag for hem till mamma där jag fick lite lunch och sedan bar det av med full baklucka till Västerås folkhögskola och Loppis med skönt kulturhäng. En minimärknad med loppisfynd och skön underhållning. Pengar samlades in till Arfikas horn. Det var ett välbesökt arrangemang. För oss som hade loppisbord såldes det inte allt för mycket, men bordshyran fick jag i alla fall ihop. Och jag blev av med lite "skräp". 


Linda Lous Ekocafé. Smarrigaste fikat!


Fortfarande mycket kvar att sälja. Ingen fick slut på sina grejer. Jag handlade för nästan lika mycket som jag sålde för. Tur att jag inte gick back i alla fall.

Ett par klädesplagg fick följa med mig hem och fyra fina Ruter tallrikar i grönt från Gefle. Någon lite naggad och någon lite sprucken, men 4 st för 50 kr var ett lagom pris för det skicket. Tack för dem Mimmi som sålde dem till mig. Hon blev lite nervös när det var jag som kom och ville köpa dem: "Jaha, nu kommer experten och vill köpa, då vet jag ju inte vad jag ska säga för pris. Nu kommer du säkert att lägga upp bilder på din blogg och berätta vilket fynd du gjort". Vad tror ni? Var det ett superduperfynd? 


Jag sorterade faktiskt bort ganska mycket ur mina loppislådor, dessa grejer går nu till Stadsmissionen. På loppisen kunde man packa ihop och lämna det man inte längre ville ha kvar. Skönt att slippa bära ut till bilen!

Sammanfattat blev det en skön helg med både loppis och kultur. Hann med att tvätta bilen och lägga upp några nya annoner på Tradera.

Dock så hann jag inte med någon "Adventsutmaning" här på bloggen. Tanken var att visa sin retro-advents-helg.

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Linda

Skrabbelucker? :D Har jag aldrig hört talas om men det låter smarrigt.

2011-11-29 @ 23:15:08
URL: http://porslinan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0