Leva loppan

på loppis! Ja i lördags blev det en loppisrunda. Det var ett tag sedan jag var ute. Har varit lite scouting istället.
Vi började på Läkarmissionen där jag kammade noll. Jag var nära att köpa ytterligare en Hjärtans gott-burk från Sea glasbruk men i sista stund såg jag att den hade en minimal nagg. Glas och nagg är en extra dålig kombo.


Kan kanske vara nöjd med dessa? Hela.

På Life center var det halva priset på allt i butiken. Rensa förådet inför sommaren antar jag. Köpte mest kläder (inget retro) men några prylar blev det också.


Två ljusstakar från... Ja, ingen aning. Men jag tycker att de ser finska ut. Kan vara helt galet så det är inget jag kan svära ed på. 10 kr för paret.

På Brödet och fiskarna hittade jag denna klänning i retrostil. Lite 20-tal över den. Den är dock betydligt nyare skulle jag tro.


30 kr tror jag att det blev.

En plåtburk. Kan inte hålla fingrarna i styr när man stöter på dessa snyggingar till vettigt pris.


När det sedan fanns en tvilling hemma i rött fick det bli köp. Perfekt för löste. 10 kr.

En karaff. Eller är det en kaffekanna utan handtag?


Hursomhelst så passar den bra ihop med Hjärtans gott-burkarna. Kanske något för sommarens vita vin? 20 kr.

Träfigurer har jag hittills lyckats låta bli att köpa.


Det gick över. Kunde inte låta bli storken och bocken. På min teak-hylla passar de kanon! 15/25 kr. Kolla bara!


Här tillsammans med två lampfötter en i glas (10 kr Life center) och en från Laholm (inropad tillsammans med annat auktion). Lampskärmar är på G. Inte riktigt nöjd än. Och en karaff med kork. Kan det tänkas vara en Signe Persson Melin igen? (Brödet och fiskarna för ett par veckor sedan)

Kork+glas=sant!

Mer Signe finns med här:


Sill i kvadrat och en burk från Upsala-Ekeby Gefle som handlades in för några veckor sedan på Brödet och fiskarna. Någon som har ett tips på hur man kan snygga till locket? Tar tacksamt emot! 25/20 kr.

Som ni väntat på den. Alla mina retrovänner! Mycket skojter nu. Släpp scouterna lösa, det är vår!

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Benny

Locket ska du slipa och olja med lämplig olja (paraffinolja om du ska använda burken till mat). Burken är en köksburk för kylskåpsförvaring, stapelbar. De finns enfärgade eller med dekorer som övriga Gefle-produkter. Burkarna finns i olika storlekar och former, kvadratiska, rektangulära och runda. Denna modellen heter BI 2.

2011-05-17 @ 08:51:54
URL: http://porslinsbloggen.blogspot.com
Postat av: Gila

laholmslampan gillar jag. Likaså flaskan med kork....äh jag gillar allt! :-)

2011-05-20 @ 21:58:08
URL: http://gilasgrotta.blogspot.com/
Postat av: Retrolux

@ Benny

Tack för tipset. Jag ska prova.



@ Gila

Tack! Jag hittade en ny skärm på loppis som jag provade som blev bra, måste dock grejsa lite för att få den att passa på ett bra sätt.

2011-06-05 @ 19:53:28
URL: http://retrolux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0