Sjukstugan nästa

Fredag efter jobbet kände jag mig en aning hängig och lite lätt snurrig efter ESD-utbildning på jobbet. Min förmåga att koncentrera mig och hålla tålamodet uppe ligger på minus när jag är förkyld. Kan liksom bara koncentrera mig på en och samma sak i ca 15 minuter. Då var det skönt att komma hem. Min egen sköna soffa, TV och lite käk. Det blev en slapp och trevlig kväll i gott sällskap.

Lördagen ägnades åt diverse mindre äventyr. Utsvävningarna fick inte bli allt för stora eftersom allt jag gjorde snodde en massa energi och jag balanserade på kanten till utmattning hela dagen. En liten loppisrunda fick det ändå bli. På läkarmissionen shoppade jag en del grejer. Inget större fynd men lite smått och gott. Bland annat nya retrogardiner till mitt nya plejs. Passar perfa i sovrummet som har mörkt blå väggar. Vad tror ni?



Sedan blev det ett gäng figuriner också. Här är ett urval.


En söt häst. Okänt ursprung. Passar bra med min Dorothy-kuse. 15 kr.


Denna katt har kikat på mig vid tre besök på Läkarmissionen. Nu kunde jag inte motstå att köpa den längre. Har sin charm trots ett limmat ben. Femman betalade jag.

Val med fräsig glasyr. Andningshålet passar kanon för ett ljus. 10 kr.


Lilla musen från Syco kunde inte heller få stå kvar på hyllan. För 15 pix blev den min.


Ett fat från Gustavsberg modell äldre med dekor i flytande blått. Lite repigt men annars fritt från skador.

Vidare for vi till Life center. Inga fynd där... Vidare till Brödet och fiskarna. Där shoppade jag sex stolar i teak till nya lyan och dessutom:


Ishinken från BodaNova av Signe Persson Melin. 15 kr. Klart och tydligt.

Det var lördagens utsvävningar. Jessica kom på besök på eftermiddagen och vi snackade om ditt och datt över en fika. Jag kände mig ganska matt och krasslig men jag fixade ändå iordnign det som skulle med till jätteloppisen i ABB Arena. Min astma slog till också och jag kunde inte riktigt syresätta mig som jag ville. Flås, flås för minsta lilla rörelse. Det blev i alla fall bättre när jag gick och lade mig.

Söndagen började tidigt, extra tidigt efter som klcokan ställdes om. Vi var på plats ute vid ABB Arena strax innan nio och började packa upp våra prylar. Fortfarande var jag matt i kroppen och hostade rejält. Astman ville inte vara medgörlig. Det blev lite av en viljornas kamp.

Men dagen gick bra och det var ganska roligt även om vi inte tjänade så mycket. Jag orkade ända gå några vändor i hallen. Inga större fynd men lite kläder blev shoppade.


Hjärtans gott i vitt. Kanonfint. Ännu en till min samling. Kanske dags att ge sig lite nu... 15 kr.


Ytterligare en Signe Persson Melin blev det också. Bästa pris 20 kr!

Köpte också åtta äggkoppar i glada färger och med mönster som liknar blå eld. Bilder kanske kommer kring påsk om ni har tur...

Vi packade ihop ca en timme innan stängning och jag flåsade rejält. Mamma som var med fick packa det mesta själv eftersom minsta rörelse var ansträngande för mig. Det gick ganska snabbt från ganska bra till hemskt. Jag kippade efter luft och tog mig med nöd och näppe ut till bilen. Tur att det inte är så långt hem.

Jag ringde sjukvårdsupplysningen och fick komma in på jourtid på en gång. Jag grät av lättnad. Äntligen skulle jag kunna andas normalt igen! Jag for dit och fick andas i en ventilator eller en typ av inhallator för att andas in medicin. Det blev till min lättnad ganska snabbt bättre. Kvällen tillbringades till stor del i sängen.

Idag har jag varit hemma hela dagen. Hostar och hacklar men kan i alla fall andas. Har ont i hela kroppen och ni ska veta vilka muskler man använder när man andas. Jag kan berätta att jag vet. Jag vet exakt vilka muskler man använder när man andas. Träningsvärk i hela bröstkorgen. Fy!

Avslutar inlägget med lite bonusgrejer från tidigare rundor som jag inte hunnit visa:


Min "ofrivilliga" samling av Koka Blå växer. Dessa är alla inköpta på loppis. Den dyraste tror jag kostade 10 kr. Samtliga inköpta under de senaste två månaderna.


Fräsiga salladsbestick i plast. Har ingen aning om vem som formgivit. De är märkta med ett sigill med ett "N" i.

Nu hoppas jag på snabb återhämtning så jag kan vara på benen snart igen.

Over and out!








Kommentarer
Postat av: Randiga Tråden

Katten och musen är bara för underbara, så mycket kul du hittade.

2011-03-29 @ 10:44:10
URL: http://randigatraden.blogspot.com
Postat av: Retrolux

@Randiga tråden

Jag kunde inte lämna kvar katten ytterligare en gång. Brukar inte köpa figuriner som är trasiga. Men, inte kunde jag motstå den blicken. Samma med musen.

2011-03-29 @ 15:56:49
URL: http://retrolux.blogg.se/
Postat av: Lybtar

Salladsbesticken känner jag igen men kan inte riktigt svara för varigfrån.

Den lilla musen tycker jag var fin, hade gärna haft den själv.

2011-03-29 @ 19:20:19
URL: http://porslinochnostalgi.blogspot.com
Postat av: Audrey Fenn

Jag ör inte säker, men jag tror saladsbesticken ingår i Nigellas serie med köksprylar.

2011-04-18 @ 09:38:00
URL: http://audreyfenn.wordpress.com
Postat av: Retrolux

@Audrey Fenn

Ja, just det, det har du rätt i. Kollade runt lite och hittade dem på en hemsida. Kul! Nu vet jag. Tackar!

2011-04-19 @ 09:30:00
URL: http://retrolux.blogg.se/
Postat av: Audrey Fenn

Jag ser nu att jag tydligen inte kan stava eller skriva rent... Får skylla på att jag hade hög feber. :)

2011-04-19 @ 18:54:46
URL: http://audreyfenn.wordpress.com
Postat av: Lea

Måste säga att jag till 100% diggar din blogg. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-05-07 @ 15:52:58
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: Retrolux

@Lea

Oj, hoppas att du får till en prenumeration. Har ingen aning om hur och varför det inte fungerar. Det är alltid lika kul att höra att folk gillar det man skriver och plåtar.

2011-06-05 @ 19:57:56
URL: http://retrolux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0