Har du käkat djupfryst limpa till frukost?

Helgen kommer inte att spenderas på olika loppisar. Den ska spenderas brevid vasaloppsspåret. Det ska bli Vasaloppshajk! Cirka 25 utmanarscouter och kanske 10 ledare som ska ut i skogen och hajka, bara några meter från vasaloppsåkarnas genomfartsled.

På lördag är det samling i Mora och sedan åker vi ut till hajkplats som ska skottas och vindskydd ska byggas. Sedan ska det ätas, fikas, eldas, fikas och eldas. Kanske vi på kvällskvisten kryper ner i våra sovsäckar för att sova lite. På söndag är det mer eldning, mer mat och lite hajkplatsstädning. Och givetvis hejande på åkarna. De flesta är nog ganska stumma i benen när de passerar oss, kanske kan vi bistå med lite pepp innan det bär av hemåt igen. Väntar in helgen med spänning...

Förra veckan köpte jag ändå några prylar på stans loppisar. En fin samling prylar med ingen direkt ordning. Den här gången har jag köpt en massa saker som jag inte vet vem som står bakom. Därför fårgar jag er läsare. Kanske ni vet? Det finns så många där ute med nördkunskaper (och det mina vänner, är en komplimang!)


Fat med pelikanfågel. Ingen aning om ursprung. Ingen aning... Någon?


Träfigur, design Louise Hederström. Vem är det? Ingen aning... Någon?


Ha, den här vet jag. Atterberg fat. mycket gott skick och endast 35 rikstaler på Läkarmissionen. Och Siv som sa att man inte kan göra fynd där efter 12 på dagen. Det här fatet tycker jag var ett fynd.


Frostig ishink. Konstant frostig, även vi varma grader. Ingen aning... Någon?


Ett gäng glas i snyggt utförande. Dessa är jag mycket nyfiken på. Något glasbruk? Svenska? Finska? Dussinglas? IKEA? Ingen aning... Någon? Snälla.


Vad kan man tro om denna sköna väggplatta? Den är inte märkt men den har många likheter med en spegel av Irma Yourstone. Hmm... 80 pix gav jag i alla fall, efter en stunds funderande.


Hittade två nya spättor till Spättan Kicki. Nu börjar det verkligen likna en samling Kicki!


Två ljusstakar, den med "solfigur" är från Boda, vem som är konstnär har jag ingen aning om. Kanske någon kan fylla i tomrummen?


En Hjördis Oldfors för Upsala-Ekeby blev min för 80 kr i lördags också.

Kicki kollade på den och sa: -Det är ju också en fisk!

Och formen påminner ju faktiskt om en fisk. Ska det föreställa en fisk? Ingen aning...

I tisdags blev jag anställd "på riktigt", min provanställning på timme övergick till en visstidsanställning på 100 % fram till sommaren 2012. Det firade jag genom att köpa ett gäng tulpaner till mig själv. Ena buketten hamnade i en Atterberg, den andra i en Simmulson.



Nu är det verkligen hög tid att packa ner 14 par långkalsonger, 25 par vantar, två sovsäckar och gossedjuret. Här ska hajkas!

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Gila

Grattis till jobbet och fynden!

2011-03-05 @ 09:58:00
URL: http://gilasgrotta.blogspot.com/
Postat av: Retrolux

@Gila

Tack så mycket, till båda! Är hemskt nöjd. Med båda.

2011-03-07 @ 16:37:29
URL: http://retrolux.blogg.se/
Postat av: Benny

Äckligt snygga vaser

2011-03-08 @ 20:20:11
Postat av: Retrolux

@Benny

Ja, dom är fina... ;) Corso är som sagt min nya förälskelse. Och vasen av Mari gillar jag med. Är annars inte överförtjust i Simmulson med delarna i den serien är inte riktigt samma stil som flera andra av hennes grejer.

2011-03-09 @ 08:54:24
URL: http://retrolux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0