Bissson och motorsågsfeber

Äntligen! Till flera grejer.

Äntligen är två veckor av turboscoutande över
Missförstå mig rätt. Jag älskar verkligen scouting och allt vad det innebär (nästan, skura stormkök är inte så himla hippt. Inte heller de stinkande tvättberg det skapar). Men efter dessa två veckor så kan jag lugnt säga att jag har haft det lätt hysteriskt med scoutandet. Det började med Vasaloppshajken för ett par veckor sedan. Gick vidare med 357 000 småscouter på tisdagsmötet förra veckan med spårarna.

Onsdag med utmanarna och tusen saker att planera. Wåffelblot, Kårstämma och Motorsågshajk. Vi hann väl inte riktigt med och det ledde till lätt hysteriska ledare och jag fick nog ett utbrott som jag ångrar lite. Inte meningen att skrika på utmanarna, jag hoppas att de innerst inne vet att jag älskar mina gullfjuttar. Vi hann inte fixa någon packning till Motorsågshajk.

Motorsågshajken körde vi fredag till lördag förra helgen. Träffades på Tunby. Utmanarna hade varit på plats i 45 minuter och packat. Jag frågade vad de packat. De fick en poäng på att de packat två vindskydd, yxa, ett par skovlar, surrgarn och några prylar till. Där slutade poängen att rulla in.

Har ni tagit med vatten? Nej.
Har ni tagit med ved? Nej.
Har ni tagit med lyktor? Nej.
Har ni tagit med skyddsutrustningen för motorsåg? Nej.

Tur att de har en ledare som har stenkoll. Ja, nästan då. Bakläxan blev att det går att diska kåsan med snö. (När man glömmer diskmedel och diskborste.) Men nästa gång kanske utmanarna själva tänker på det.

Ut i skogen i två bilar, Kicki fick vikariera som utmanarledare eftersom Kim höll ledarutbildning på annat håll. Framme - Bygga hajkplats. Skotta snö, bygga eldstad, vindskydd och laga mat på Muurikka (stort stekbord man ställer över elden). Sedan mer eller mindre dags att krypa isäng. Mysigt och lite mildare än på Vasaloppshajken.

Men så började det, mitt i natten, jag låg vaken och lyssnade på de andra som låg i sina sovsäckar och snusade och snarkade. Fy... jag mår illa. Sedan blev det ett springande. Hela natten. Jag var som en urvriden disktrasa vid åtta när de andra började vakna till liv. Tur att Kicki och Martin tog hand om mig. Jag tillbringade hela förmiddagen på en säng i stugan och fick inte gå någon motorsågskurs. Men det var väl lika bra det, hade nog inte orkat hålla den upprätt.

Men utmanarna fick var och en gå kursen. Jag hoppas att Kicki skickar över några bilder till mig. Och jag har blivit lovad en revansch senare i vår.

Så jag var ganska matt när jag kom hem vid 18-tiden på lördagen. Lite suddig i kanten liksom.

På det så körde vi som vanligt ett spårarmöte i tisdags med prat om demokrati. Onsdag med "åsiktstorg" med utmanarna m.fl. och sista planeringen inför kårstämman. Kårstämma, igår. De senaste 14 dagarna har jag scoutat 9 dagar, det måste vara rekord. Nästa vecka är jag scoutledig!

Äntligen är värsta arbetsveckan över

Packningshysteri har rått på jobbet hela veckan. Vi flyttar till nytt kontor vilket innebär packning, bärande och damm och skräp. Men det ska bli så skönt när det är över, just nu känns det som om inget vettigt gjorts på hela veckan. Nu ser det i alla fall hyfsat ut på nya kontoret och det gamla är helt tomt.

Äntligen är tråkigaste konferensen över

Igår, torsdag, var jag på konferens i Örebro. Det var värdelöst. Tråkigaste konferensen jag vart på tror jag. Den gav noll och ingenting. Det enda som var bra med resan till Örebro var att jag hann gå in på Myrorna innan tåget gick tillbaka till Västerås. Jag roffade åt mig en "smörbytta" av Marianne Westman och en ugnsform från UE modellen mindre än den jag redan har.



Vid stationen ligger också Auktionshuset i Örebro. Jag tappade andan när jag gluttade i fönstret. En figurin av en kvinna. Det var en Upsala Ekeby av Mari Simmulson. Den var verkligen i en klass för sig. Så stor! Den var säkerligen 70cm hög och såg ut att vara i superskick. Jag försökte halvhjärtat att ta kort på den med min värdelösa mobilkamera. Ångrade bittert att jag inte hade min riktiga kamera.


Äntligen är Bisonfamiljen komplett

I fredags hämtade jag ut ett paket på posten. Min Bison-mitt-emellan hade anlänt. Nu är familjen av Göran Andersson komplett.



Äntligen fredag!
Ja, behöver jag ens motivera?

Äntligen liiite tid för bloggen!
Håller tummarna för att jag ska hinna blogga lite mer den kommande veckan.

Over and out!



Kommentarer
Postat av: /Mylla

grattis till bison 3, de är verkligen jättefina!

2011-03-19 @ 03:31:48
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/
Postat av: Retrolux

@Mylla

Tack! Jag älskar mina bisonoxar! Konstigt att den svåraste att hitta var den i mellanstorlek. Trodde annars att den största skulle vara svårast att få tag i.

2011-03-19 @ 21:49:08
URL: http://retrolux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0