På fyndjakt

Lite smått och gott har det blivit på sanaste tiden, även om tiden varit knapp och scouterna har tagit det mesta av min tid. Tänkte att det kunde bli en redig runda imorgon efter jobbet. Men här har ni i väntan på det.


Brevpress som jag hittade för en struntsumma. Vet inte om det är något märkvärdigt med den men jag gillade färgen och reliefen. 10 pix eller nått sånt.


Den gula sångboken hittade jag i Vingåker på väg till sommarstugan. Gillade bilderna som pryder både omslag och insida. 10 kr.


Vas av Ingrid Atterberg för Upsala-Ekeby. Vasen är märkt med nummer 2204. Den köptes in på Stadsmissionen och jag betalade 75 kr. Inte ett riktigt fynd kanske men jag är näjd med köpet eftersom vasen är i mycket gott skick. Parma/Confetti/Retina heter den. Antar att det är färgen som avgör vilket av de tre namnen som gäller.


Här är vasen tillsammans med en tysk vas och en vas från Gabriel "Lido" samt ytterligare en Atterberg, denna är svart och märkt med nummer 2112 som jag hittade för länge sedan hemma i Norberg för en guldpeng. Vasen har jag visat tidigare och ni trogna läsare har sett den förr.


Jag hittade ett stort, fint fat också. Fatet är i fint skick men i det närmsta omärkt. Kan det vara ett tyskt fat? Ingen aning. Det är märkt med 61 T. 40 kr betalade jag.

Det var allt. Det finns mer där dessa kommit från... Bara vänta och se.

Snart börjar loppis-sommaren på riktigt. Önskar bara att jag haft aningen mer tid.

Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0