Kanske-komplimanger

Har ni någon gång fått en komplimang som kanske inte är en komplimang? Nån typ av blandning mellan förolämpning och komplimang? En kanske-komplimang!

Jag samlar på dem. Jag har inte så många ännu men ni får kämpa hårt för att komma ikapp mina 4 st. Och då har jag inte räknat alla de gånger någon har kallat mig nörd/nördig, det är ju en komplimang på riktigt. Inga tveksamheter där inte. Klå det om ni kan!

"Den där Anna, hon är ändå ganska cool för att vara polare med syrran."
(Kompisens yngre bror, då 14 år)

"Du är nog den mest oromatiska tjej jag någonsin träffat!
(Han den där killen ni vet... Dubbelstavelsen.)

"Jag är mer man än du någonsin kommer att bli"
(Vi kan kalla honom Bengt...)

"Det är så grymt att alla dina statusuppdateringar på Facebook handlar typ om scouterna"
(Söta Amanda och söta Lovisa)

Har ni fått några kanske-komplimanger?

Det var allt för nu. Nu ska det planeras nytt märkessystem för spårarscouterna hemma hos bästaste Kicki. Kak-kalas blir det också verkar det som.

Trevlig midsommar!
Over and out!


Kommentarer
Postat av: Ida

Min kära syster Maria kallade dessa för "komplipik" när hon var liten! Jag tycker detta uttryck är otroligt träffande för företeelsen!

2011-06-30 @ 17:57:11
Postat av: Ida

Och för övrigt "Åh, du ser ut som en stoppad korv" (sagt med kärlek i både röst och blick när jag bar ett tight linne)

och från ett annat håll har jag fått höra

"Jamen, idag ser du ju faktiskt riktigt snygg ut!"

2011-06-30 @ 17:59:13
Postat av: Retrolux

@Ida

Fabulöst! Men jag vet inte riktigt att det är en kanske-komplimang att bli kallad stoppad korv, även om det är kärleksfullt sagt. Den andra kan nog ändå kvala in i kanske-komplimangskaran.

2011-07-02 @ 02:54:11
URL: http://retrolux.blogg.se/
Postat av: Retrolux

... för övrigt kommer den första kommentaren från lillebror Cedergren...

2011-07-02 @ 02:55:40
URL: http://retrolux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0