Två timmar kvar...

... av dygnet och jag försöker hålla vad jag lovar. Ett inlägg. Loppisrundan idag var sådär. Inga direkta fynd men lite smått och gott.

Bland annat hittade jag en väggbonad med 60-talsmotiv. När jag köpte den såg det ut som om det var växter eller bara "snirklar" på den, men bilden och mönstret föreställde något specifikt. Kan ni se att det är en...


...Fisk? Så retro, så fräck, så retrolux! (Undrar vad fisksamlar-Kicki kommer att säga om denna?!) Det var ju roligt att den faktiskt föreställde något och inte var bara kringelkrokar. Selman byttes mot en väggbonad.


Även detta fat fick följa med hem, från Gantofta. Vet inte riktigt vad jag ska ha det till. Kanske ännu ett fat på tillfälligt besök. 25 kr.

Ett udda och ganska slitet fat fick hänga med hem också.


Koka Blå av Herta Bengtsson för Rörstrand. Ytan är ganska matt men jag tänkte att det ändå kan användas till något roligt. Om inte annat så blir det ett fint blomfat att ha krukor på.

Mer retro-utdelning gav inte rundan idag. Jag fick ändå med mig två par skor och några udda glas med mig hem i mer modern tappning. Vill ändå bjuda på lite mer grejer. Denna fanns med på en bricka jah ropade in på en auktion:


En tjock och charmig gubbe i badbrallor. Jag tror att han kommer från Finland.

Sedan hittade jag fler delar från serien med kryddburkar från Selsbo kramik. Denna gång är det inte riktigt kryddor det handlar om utan sill:


Burken köpte jag på Läkarmissionen för en tjuga. Här nedan kan ni se kompisarna:



När jag var i Rättvik i slutet av januari så besökte jag Erikshjälpen. Ett knapert besök men jag hittade en höjdare i form av en väggplatta från Nittsjö.


En härlig 60-talsbrud. Känns lite annorlunda, Nittsjö brukar inte vara min favorit men den här är rikigt fin. 45 pix.

Det var allt jag hade att bjuda på just nu och det är bara en timme kvar av dygnet. (För att på något sätt återknyta till rubriken...

Over and out!






Kommentarer
Postat av: Kix

Väggbonaden var riktigt fin! :)

Och Herta använder vi några som vi har till sommarporslin i stugan. Kanske ska sluta med det...

2011-02-14 @ 16:43:13
Postat av: Retrolux

@Kix

Använd Herta! Det är väl bara bra att det är lite fint på semestern med. Vi fårså mycket kås-mat på sommaren så det räcker...

2011-02-14 @ 19:25:37
URL: http://retrolux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0