Semester... eller vad jag nu ska kalla det

En roadtrip blev det. Lagom hemma från skåne så åkte jag dit igen. Den planerade roadtripen skulle ju klaras av. Och besöket på World Scout Jamboree. Besöket som var planerat långt innan jag fick för mig att jag skulle dit och jobba som funktionär.

Jassica mötte upp hemma hos mig, hon fick en snabb husesyn i min lägenhet som hon inte sett tidigare. Sedan styrde vi kosan ner i landet, mot Kalv och Torborg som är en kär gammal vän vi fick bo hos en natt. På vägen stannade vi till i fina Askersund för en lunch med utsikt över vatten, båtar och fina sjöbodar och båthus.

Väl framme i Kalv flyttade vi in oss på vårt rum och fixade lite krubb. Efter maten blev vi lite rastlösa och på kvällen gick vi en tur ner till stranden och kikade runt i den lilla byn. Otroligt vackert!


Fina vatten att paddla i. Skulle inte tacka nej till en paddelsemester där. Kanske en dag...



Jessica kollade in vattentempen. Tyckte att det var klart badvänligt.


Katten föredrog dock den kvarvarande värmen på stenmuren i glipan i häcken.

Den vackra och soliga dagen därpå bestämde vi oss för att utnyttja den fina dagen till max. Vi åkte till Ullared och sprang och shoppade hela dagen. Ojsanhoppsan. Det behövde vi verkligen både jag och Jessica. På eftermiddagen blev vi i alla fall utsläppta och styrde mot Halmstad där Jessicas yngre bror Marcus bor. Dagen till ära vankades det grillad lax, potatis och romsås. Smarrigt. Sällskapet var kanonbra med större delen av familjen C och Marcus tjej. En kanonkväll i solen med god mat, vin och prat.




Strax efter åtta drog vi mot Kristianstad, Jessica nykter bakom ratten (så klart! Allt annat skulle vara otänkbart). Vi hittade till vandrarhemmet och till vår lilla skrubb till rum. Liiite trångt för två sängar var det. Men vi skulle ju bara sova där.

Dagen därpå skulle vi ut på fältet igen. Till den lilla staden. World Scout Jamboree. Hepp! Målet med vår resa. Se så det kan gå. Två dagar på det lilla scoutlägret skulle det bli.

Over and out!



Kommentarer
Postat av: Kix

Är nyfiken på när Jessica INTE tycker det är badvänlig temperatur...

2011-08-15 @ 21:59:32
Postat av: Retrolux

@Kix

Ja, den är lite klurig. Det var tydligen islossning en veckan innan Nornhajken ett år och då tyckte hon att det var nog lite i kallaste laget.

2011-08-15 @ 22:03:04
URL: http://retrolux.blogg.se/
Postat av: Jessica

Nu kix ska du få veta:

12-14 grader ej njutbart men det går om hygienen tryter

15-17 grader helt ok för en kortare simtur

18-23 grader går att ligga i hur länge som helst

24 grader och uppåt, knappt lönt att bada det svalkar ju inte!

Nu har du svaret kix ;)

2011-08-16 @ 06:52:16
Postat av: Kix

Mina gränsvärden ligger ungefär +10 grader på dina! :)

2011-08-16 @ 23:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0