Rörigt nya hemma, rörigt gamla hemma

... och rörigt lär det vara några dagar till. Resa till Götet är planerat i tjänsten. Imorgon bär det av till Göteborg och jag blir där till onsdag. Sedan på torsdag morgon bär det av till Stockholm för en dag med konferensande. Inte många sekunder att snygga till här hemma med andra ord. Kaoset råder alltså. Både i nya hemma och gamla hemma. 


Vi hade inte så lång att flytta alla prylar. Det tar på sin höjd fem minuter att köra mellan nya och gamla lyan.


Nya lyan. Sandbergskan klipper plast till hyllorna i köksskåpet.

Vädret var emot oss. Regn och rusk. På söndagen såg man inte så långt ut över balkongräcket i gamla lägenheten. Dimman låg som filmjölk över vidderna.



Våra äppelträd såg nästan spöklika ut.

Förhoppningen är att det ska bli bättring på oredan och kaoset. Till helgen kanske. Det kan knappast bli sämre. I och med det tackar jag för mig för idag. Kanske kan jag hinna med att blogga lite från Göteborg men ha inte för höga förhoppningar om det. 

Röran gamla hemma:


Sovrummet


Vardagsrummet

Min gamla lägenhet är min mammas barndomshem. Hela kåken av min mamma och hennes bror. Fyra lägenheter finns i huset och jag bodde i den lägenheten där mina morföräldrar bodde. Nu kommer mamma att vistas där på helgerna när hon är i stan. I veckorna jobbar hon i Norberg. Så lägenheten ska inte tömmas helt. Flera av möblerna är inte mina och pryder sin plats. Lite justeringar kommer det ändå att bli, några grejer försvinner ju.

Röran nya hemma: 

Hallen


Köket


Vardagsrummet ena hörnet


Vardagsrummet andra hörnet

Ja... Jag har insett att jag har aningen för mycket kläder. Bara att rensa det som inte används. Kanske man får det gjort också.

"Ett fullkomligt kaos" (för att citera en känd artist... Varför man nu ska göra det?)

Men pipgumman är på plats. Det är huvudsaken.



Nu ska jag packa för resan till Götet. NU!

Over and out!


Kommentarer
Postat av: AntonYmer

Jag gillar andra hörnet. :)

2011-04-04 @ 21:50:14
Postat av: Retrolux

Mycket teak i andra hörnet...



+ en Bruno.

2011-04-04 @ 22:26:37
URL: http://retrolux.blogg.se/
Postat av: Barbro

Marylin i ena hörnet av gamla sovrummet och morsans spegelbild i det andra hörnet. Uträknat av fotografen, eller ?????

2011-04-05 @ 13:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0