Sverigeturné med varierat resultat

Trippen ner till Ullared blev tämligen tråkig ur fyndperspektiv. Vi åkte förbi några loppisskyltar men det verkade inte vara någon loppis som var öppen på söndag eftermiddag. Inte en enda. Tyvärr. Så vi gjorde inte så många stopp mer än för att käka och fika. Vi kom iväg ganska sent från Västerås också, så det kanske var lika bra.

Checkade in i vår lilla stuga och gick till sängs tidigt jag och mor min. Upp ganska tidigt utan att ställa väckarklockan. Är man ledig så ska man ju göra som man känner för. Tänker inte berätta så mycket och själva shoppandet. Det är ju galet tråkigt att recensera. 

Jag kan dock meddela att resan blev mycket bra i scoutperspektiv. Hittade regnställ, väst och en liten våg att använda på Nornhajken (så spöar vi Klippingarna ännu hårdare än förra gången.) Ett underställ i bambu-fiber hamnade också i korgen. Bambu är min nya favorit. Finns inget skönare material att ha närmast kroppen. Jag tycker att det slår merlinoull med hästlängder. (Därom tvistar de lärda)

Vi for hemåt på tisdag och spanade efter loppisar på vägen. Först stannade vi för lunch på IKEA i Jönköping och vidare på loppisletandet. Lite klent... Men i motala hittade vi in till en stor loppis, en enorm loppis. Hyllmeter efter hyllmeter med glas och porslin. Dessutom allt annat du kan tänka dig på en loppis. Det fanns allt från möbler, lampor, musik till kläder, tyger och annat jox.


Jag köpte lite prylar, jag vet inte om jag gjort några fynd. Det beror antagligen på hur man betecknar ett fynd.


Någon som har koll på vad detta är? Har läst på Porslinsbloggen om denna typ av vas men har förstått att det finns bra kopior? Mr Movarp, kan du, eller någon annan upplysa mina läsare? 20 kr fick jag punga ut med.


Är dessa två sparbössor från Upsala Ekeby? Eller är det också kopior? Kanske kan Upsala-Ekebysamlarna eller Upsala Ekeby-bloggaren svara på det? 10 kr och 20 kr.


Ett litet Deco-troll fick följa med mig hem också. 20 kr.

Jag hittade också en fin UE vas, tyckte inte att den var värd. 75 kr bara, den hade en ful spricka och ganska mycket nagg. Tråkigt men sant. Kanske kommer jag att ångra mig när jag orkar ta reda på vad det var jag inte köpte.

I övrigt så hittade vi inga fler loppisar som var öppna och hade jag vetat det så hade jag strosat runt i motala lite längre.

Nu väntar en liten tur på stan, har jag tur så kommer jag att göra några fynd. Uppdatering kommer senare.

Over and out!








Kommentarer
Postat av: Benny

Ingen tvekan, den Indigo-färgade vasen är en ISI, Gullaskrufs glasbruk, formgiven av Lennart Andersson! 20 kr var ett fynd om den är naggfri!

2010-09-08 @ 14:16:31
URL: http://porslinsbloggen.blogspot.com
Postat av: Retrolux

Tusen tack för svaret. Och det är ju alltid kul att få veta att man gjort ett fynd. Vasen är helt naggfri! Det lönar sig att kolla in andra bloggar.



2010-09-08 @ 23:08:53
URL: http://retrolux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0