Skultuna med ädel metall

Halva dagen sov vi och käkade en långfrulle. Lite lätt slitna både jag och Martin, Malin sympatisov med oss. Efter lite klurande släpade jag med Malin och Martin till Skultuna för att ta en titt på Mässingsbruket. Vädret var knappast på vår sida och regnet smattrade på biltaket.

Eftersom det var lördag hade Lions loppis öppet och vi tog oss en titt. Inga större utsvävningar blev det, men ett litet fat av Paula von Freymann och tre små broscher.


Dessa tre fick jag är 25 kr.


Det lilla fatet (askfatet?) fick jag också betala 25 kr för.

Sedan kikade vi runt i butiken till Skultuna mässingsbruk och fikade i å-fiket. Regnet strilade ner för rutorna men vi hade det ganska mysigt med kaffe, morotskaka och levande ljus på bordet. På vägen hem lyckades regnet göra ett uppehåll och vi stannade till vid en damm för att kika lite. Färgerna är ju helt otroliga under den här årstiden och de blir ännu mer intensiva när det har regnat.



Vi stannade också till på Vallby friluftsmuseum där vi besökte byggnadsvårdsbutiken. Men regnet tilltog mer och mer och vi fick se oss besegrade och halvsprang till bilen.

Over and out!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0