Sigurdsloppan

Här i stan finns det en loppis som drivs av Convena under Västerås stad och Pro Aros. De som jobbar där har någon typ av handikap och de tar hand om loppisen och så sköter de den del av kommunens återvinning. Ett trevligt ställe som tyvärr har ganska dåliga öppettider eftersom det är daglig verksamhet. Jag är därför inte där så ofta, det ligger lite tokigt till från min bas också. Men när jag tar mig tid så är fyndpotentialen stor!



Så igår när jag ändå kände att jag behövde en promenix så gick jag dit. Och några fynd blev det också. Trodde att jag åter gjort ett ultimat fynd när jag kastade mig över den stora gröna coloran (största storleken) av Sven Palmqvist för Orrefors. Tills jag hittade naggen vill säga. Men men, vad gör man inte för en colora? Klart jag köpte den ändå, naggen var ganska liten och för en femma kunde jag inte ställa tillbaka den...


Sven Plamqvists skål Colora för Orrefors. Den största storleken (21 cm i diamter)

Hittade också en snygg plåtburk med handtag att ha blommor i för 2 kr, en palstbytta till köket (i precis rätt storlek för 1 kr och ännu en glasflaska till mamma. Dessutom lite fler prylar:



Ännu en Signe Person Melin i kavdrat. Denna är lite högre och smalare än de andra jag har. Tyvärr utan kork. På korkjakt alltså! Det är kul med glas efterom så få grejer är märkta. Speciellt på bruksföremål eftersom de har använts och diskats så att ettiketterna försvinner. Man får ju tillfället att forska lite när man hittar något intressant.

Den vanliga loppisbesökaren har dålig koll på Signe Person Melin, så där kan man verkligen fynda. 5 kr fick jag betala.


Lockask från Gullaskruv  i fint skick. Vet inte om jag ska sälja eller behålla. Passar ju bra att ha hårklämmor i och skulle ju pryda vilket badrum som helst. Får vara min på lån ett tag i alla fall. Hutlösa 20 kr och det dyraste jag köpte.


Denna charmiga klocka kunde jag inte heller låta bli. Hoppas att den funkar, måste byta batteri. Ska jag nog använda den själv, trots att det är en herrklocka. Måste nog ta in armbandet en aning... 10 kr.

Hela klabbet för 49 kr. Helt klart ett gott skäl att bryta köpstoppet.

På vägen till loppisen tog jag ett kort på den snygga båtarna i hamnen. Synd bara att himlen envisades med att vara jämngrå hela dagen.



I helgen väntar en riktig loppishelg. IKEA har sin stora loppis "Sveriges största loppis". jag hoppas bara att de som är med och säljer vill bli av med sina saker så att det inte är överpriser. Skulle vilja göra nått bra fynd. Det är också loppis ute på Skälby som Svenska kyrkan ordnar, där kanske det är större fyndchans? Gick ju bra på ansgarskyrkan!

På Söndag drar jag ut på en Sverigeturné i miniformat. Jag och mor ska till Ullared och besöka alla loppisar på vägen. Kommer väl kanske inte kunna blogga så mycket då men datorn får nog följa med i alla fall. Det finns ju alltid ett om. Men misströsta icke. På lördag eller söndag får ni fyndrapport från mig!

Over and out!

PS Kanske ska ge upp det där med köpstopp? Funkar ju ändå inte. DS

Kommentarer
Postat av: Cinna

Härligt med loppisar på gång...*IKEA missar jag men där finns det säkert fynd att göra! Lycka till, väntar på rapport!

2010-09-05 @ 07:34:03
URL: http://tusenvaser.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0