Signe Melin och Signe Tillisch?

Ett tappert försök att vara rolig. Ni fattar nog snart...

 Igår körde jag iväg ett stort lass med grejer till loppis. For iväg till Läkarmissionen och dumpade några av kassarna på baksidan vid inlämningen. Givetvis var jag tvungen att gå in i butiken också för att se om jag kunde fylla på med något nytt här hemma. Det fanns det. Det verkar som om det varit mycket folk i helgen, massa nya saker.

Först hittade jag dessa:



Fem stycken multicup av Signe Persson Melin. Helt felfria och på några fanns etiketten kvar, även om de var lätt ihopskrynklade. Nu kan jag räkna till nio vita pokaler här hemma. Och priset gjorde dem till ett riktigt fynd. 12 kr st. (Hepp, Signe Melin!)

Vidare hittade jag en drös med prylar i "fyndrummet". Bland annat:



Ljuslykta att hänga upp i förnstret i lagom retroorange. Ystads keramik. Hela 4 kr.



Ytterligare ett blått litet glas. Kan inte låta bli att köpa dem. De är väl kanske lite små att dricka ur. 2 kr.



En ljusltkta. Någon sa att det var reijmyre. Nån som kan bekräfta eller dementera? 2 kr.

Dessutom hittade jag lite andra grejer som inte riktigt platsar här på bloggen.



Tillbaka ute i butiken hittade jag en skön plåtburk med röda äpplen. (Hepp, Signe Tillisch! En äppelsort.) 25 kr.
Och...




... en fin gefyr gryta av Stig Lindeberg för Gustavsberg i gult. Ingen lock till mitt förtret men eftersom den var helt fri från skador betalade jag gärna den 45 kr den kostade.
Och...



... en liten gräddkanna i klarglas. 15 kr.

Jag åkte också ut till Hälla där jag besökte Life center. Dumpade resterna av mina påsar och fick en fikabiljett som tack för hjälpen. De brukar ha gott fika där så jag blev glad. Det är dessutom ett bra sätt för dem att visa att de uppskattar gåvorna. Fikabiljetten sprar jag till ett annat besök.

Kollade också om det fanns något att fylla på med även på life center. Jag fyllde på med en tröja i mörkbrunt (som inte passar här på bloggen, även om Jessica tycker att kläderna är roligare än prylarna).

På Brödet och fiskarna köpte jag ingenting men på Stadsmissionen slog jag till på tre assietter Kosmos från Upsala-Ekeby. Vi fyller på i lagret och försöker samla ihop 6 st eller 12 st.

På det hela taget en lyckad runda.

Idag har jag jobbat med att plåta en massa grejer som någon gång ska ut till försäljning. Vet inte riktigt när bara, men jag tänkte att det var bättre att fota nu när ljuset var bra. Det blir ju snart mörkt större delen av dagen och då blir bilderna inte lika bra.

Sedan har jag tagit en tur på stan för att lämna tillbaka böcker på bibblan och då gick jag in på Myrorna medan jag ändå var på stan. Och hör och häpna, jag gjorde fynd! Men de prylarna får ni se imorgon. En retro-cliffhanger!

Over and out!





Kommentarer
Postat av: Kix

De där multicupsen, de är bra de! Har haft mina i mååånga år, nu är det inte måga kvar av dem. Behöver fylla på mitt förråd. Eller ditt...



Och de säta orangea lkuslykrotna har vi 2 eller 3 i stugan. De lyser jättemysigt sent om sommarkvällarna!

=)

2010-09-29 @ 19:50:56
Postat av: Benny

Kul! Jag har ju bara två svarta ännu så länge, troligen i samma storlek som dina. Jag har även några såna blå glas och kanske även ett lock till din Gefyr...ska kolla måttet på det jag har!



Den lilla gräddsnipan är från Åfors glasbruk, serien heter "Italia" och finns i flera färger, turkosblått, opakt vitt och opakt svart, möjligen fler...

2010-09-29 @ 21:08:44
URL: http://porslinsbloggen.blogspot.com
Postat av: Retrolux

@Kix

Hur många har du hunnit slå sönder då Kix, har du några hela kvar? Du har väl en massa delar ur den serien? Besticken med porslinshandtag är hårdvaluta. Svindyra.



Jag har en lykta hemma i Norberg tror jag. Så nu har jag ett par. Men de ska nog få flytta hemifrån till någon traderare.



@Benny

Aha... jag kan lukta mig till ett ev. byte om du kan gräva fram ett lock till mig. Jag har ju fortfarande hjördisen som gisslan. Karotten är ca 14 cm i diameter där locket ska ligga.



Bra att få koll på den lilla gräddsnipan också. Alltid en källa till kunskap, du och de andra bloggarna där ute!

2010-09-29 @ 23:05:37
URL: http://retrolux.blogg.se/
Postat av: /Mylla

gillade den orangeröda ljuslyktan! synd bara att den inte riktigt passar in i stilen här hemma.. ;-)

2010-09-30 @ 14:02:55
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/
Postat av: Retrolux

@Mylla

Det lustiga är att den inte passar in så superbra här hemma heller. Den är lite för ny. Det mesta jag har är 60-tal. Men jag tror att den kan pryda sin plats i trapphuset kanske. Jag kunde inte låta bli.

2010-09-30 @ 14:19:02
URL: http://retrolux.blogg.se/
Postat av: /Mylla

det blir ju så ibland, att man bara måste köpa... oftast tycker jag att det man gillar trivs ihop, men med tex de ljuslyktorna vet jag inte om det är sant?

2010-09-30 @ 23:32:32
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0