Jaha, nähä... jaha.

Kan man ju fråga sig. Tog en tur till Sigurdsloppan igår. Inga fynd. Jag köpte inte en enda pinal. Tråkigt. Men en del roliga prylar på auktion i Norberg på söndag, kanske något halvintressant på Effecta. Blir nog en tur dit imorgon för att se skicket om det är värt att åka dit på söndag och bjuda.

Annars har det varit en lugn dag. Kikade lite på tradera för att kolla läget. Inget som intresserade mig utom att man blir så förbluffad över vilka hutlösa summor folk betalar. Kan vara kul att hålla lite koll på vad som kostar vad. Borde göra en insats där och lägga upp några annonser. Det är lite trångt här hemma... Men ett par paket är påväg till köpare i alla fall.

Annars har jag precis klappat mig på axeln. Jag har sökt en massa jobb idag. Skulle verkligen behöva lite extra pengar för att underhålla mitt loppisbegär. Hoppas att jag får något napp snart. Jag är inte lämpad att gå hemma och driva. Får liksom myror i brallan. Men det är svårtsvårtsvårt när man inte har någon erfarenhet. Man har inte så mycket att komma med när det är 500 sökande till varje tjänst.

Jag har en liten uppdatering att göra också. Angående den gula UE-vasen jag inte köpte i Motala för 75 kr. Det var en Reaktor av Berit Ternell i gult eller limegrönt (nr 0104T eller 0105T, minns inte riktigt). Som jag misstänkte. Hade på känn att jag skulle ångra mig oavsett om jag köpte den eller inte. Lite besviken på mig själv att jag inte frågade om jag kunde få den billigare eftersom den hade en spricka. Men å andra sidan så var den ju skadad. Kan inte köpa allt man vill ha. Måste försöka tygla ha-begäret ibland.

Imorgon blir det som sagt tur ut på Hälla, antagligen titt på loppisarna där ute också... Så. Önska mig lycka till.

Over and out!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0