Fynd hos Myrstackarna

Min morbror har en tendens att hitta på konstiga och nya namn på diverse grejer. Bland annat så har loppisarna i stan fått smeknamn. Myrorna är så klart Myrstackarna och Brödet och fiskarna är Bröderna fiskare. Det har smittat av sig och jag använder dessa smeknamn slaviskt.

Så igår gick jag in på Myrstackarna och fyndade. Hör och häpna. Jag fyndade på Myrorna i Västerås. Som jag tidigare har skrivit om så är det dålig fyndpotensial där. Men igår handlade jag så att jag fick hela cykelkorgen full.


Två delar ur kosmos av Berit Ternell för UE. Äggkoppen kostade 25 kr och den lilla skålen kostade 5 kr eftersom den har några små nagg på kanten.


Tre tekoppar och fyra fat ur Rörstands servis Grön Anna. Oerhört fin kvalitet, helt felfria. 40 kr per kopp+fat. Det extra fatet gav jag 15 kr för. Det fanns assietter också. De var missfärgade och krackelerade så de fick stå kvar. 35 kr stycket ville de ha och det är ju lite konstigt pris om man jämför med de felfria kopparna.


Hittade en plåtburk också. Den är nog inte så gammal men jag gillade motivet med "Den fula ankungen". Hela sagan är illustrerad i småbilder runt burken. 25 kr, även den felfri.

Jag köpte också ett cd-ställ i trä som jag tänkte bygga om till tallrikshållare till mina tradera-fotningar. Hoppas att det funkar som jag tänkt mig.

Bjuder också på en bild av hatten jag köpte på Läkarmissionen i tisdags. Kunde inte låta bli, även om jag kanske inte klär så bra i huvudbonad. 40 kr.

 

Over and out!



Kommentarer
Postat av: Clinen

Hahaha "myrstackarna", den var bra den! Underbart när man lyckas fynda något i dessa prishöjningar. Jag undrar om du har hatten på rätt håll? Det är en snygg hatt i alla fall =) Liten 1940-tal skulle jag tro.

2010-09-30 @ 15:23:50
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Retrolux

@Clinen

Nej, hatten är bakochfram, den ser så knasig ut när jag vänder den rätt. Jag ville också att den coola rosetten skulle synas lite.



Ja, det kan ju inte vara annat än synd om myrstackarna...

2010-09-30 @ 15:40:40
URL: http://retrolux.blogg.se/
Postat av: Retrolux

Hoppsan... Vad hände med bilden? Äsch, insåg att jag inte passar i hatt. Den får hänga på väggen i hallen som en dekoration istället. Och jag kan ju inte skämma ut mig inför hela bloggvärlden.



;D

2010-09-30 @ 19:21:42
URL: http://retrolux.blogg.se/
Postat av: /Mylla

apropå överpriser.. det lokala loppisen fyndlagret (en sån som köper in av privatpersoner) hade jättefina spisa ribb-mattallrikar, för 275 spänn styck! vari ligger fyndet då? Jag vill verkligen ha allt i den serien (har två slitna koppar med fat, samt en hög fat som saknar koppar) men till det priset har jag inte ens råd att tänka p åatt köpa dem!

2010-09-30 @ 23:30:40
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/
Postat av: Retrolux

Konstigt att de kallar sig för fyndlagret... Man får förlita sig på Tradera, där kan man fynd om man har tur.



Vi har en loppis här i stan där man kan hyra bord och det finns också fasta butiker. De som har butikerna vill oftast hjälpa till att bära in lådorna så att de kan få rota lite och handla billigt redan innan loppisen börjar. Lura av säljarna godbitarna för en struntsumma och sälja dyrt i butikerna sedan. Fult!

2010-10-01 @ 11:32:26
URL: http://retrolux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0