Ego boost

Fick en trevlig kommentar på Facebook av en gammal jobbarkompis (ja... han är inte så gammal, men vi är inte längre jobbarkompisar).

Tänkte lägga upp det här på bloggen. Som en enorm ego boost så jag orkar blogga en skvätt varje dag. Han berättade också en sitt bästa UE-fynd. Jag uppmanade ju er läsare att lämna kommentarer på era bästa fynd när jag hittat en Kokos-skål från UE för en femma.

Mathias Anbäcken skrev:

Jag hade inte en aning om att vi hade detta gemensamma intresse, Anna. Jag är dödsförälskad i porslin och keramik från fr.a. 50- och 60-tal, men även annat. Har läst din blogg med stort nöje! :)

Jag har inte tid alls att fynda längre, men fö
r tio år sedan levde jag ditt loppisliv. Nuförtiden är det mer sällan mellan tillfällena, och mer sällan mellan fynden. :/

Men de dagarna återkommer väl när barnen blir lite större, I hope and guess. Jag delar dessutom intresset med frun och då är det än roligare!

Bästa fynd hittills för oss: Jag och frun var på en antikmässa i Mora för 5-6 år sedan och hittade två stooora golvvaser av typen Paprika från Upsala Ekeby hos två olika försäljare och fick dem för ungefär 800 spänn. Sammanlagt! I Uppsala (där man tar överpris för allt UE) hade de gått på mellan 1500 och 2000. Styck!

Jag blev helsugen på att ge mig ut att fynda lite igen då jag läste din blogg! :D

Ja, Mathias, du är välkommen på besök när du vill, på bloggen och hemma i mitt samlarparadis.

Igår var jag på Auktion och ropade in ett par saker, uppdaterar er senare. Nu skiner solen ute och det kanske är dags att ta sig utanför dörren.

Over and out!




Kommentarer
Postat av: Mthias

Ja, jag är här igen och läser. Nu läste jag om ditt trevliga Negro-fynd. Grattis. Sååå snyggt fat (fast din mammas vas är ju än snyggare :).

2010-09-20 @ 19:06:38
Postat av: Retrolux

@Mathias:

Haha... Kan du tänka dig, jag gillar också vasen mer än skålen. Morsan gillar skålen bäst. Vi får väl göra ett byte hon och jag.



Köpte en annan Negro på Tradera igår. Prislappen blev 500 kr och jag kommer att uppdatera på bloggen så fort jag får hem vasen.

2010-09-20 @ 19:12:18
URL: http://retrolux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0