Effektivt loppislletande 3/3

Åter ut till Hälla för att gå på Life center. Några prylar slank ner i korgen:


Bland annat dessa Kosmos assietter och djupa tallrikar av Berit Ternell som fått renässans efter några år i glömska. 6 st för 5 kr/st. Det är kul att se de olika färgskiftningarna som förekommer.


Ett fat vinranka från Gefle smög sig ner i korgen. Den röda/rosa dekoren. Något krackelerad och med en nagg som jag inte såg förän jag kom hem. Prislappen satt nästan på naggen och det var därför jag missade den. Morr. Men 10 kr är inte så mycket att gråta över.

Hittade också denna spännande pjäs:

Under är den märkt med Elsi och jag undrar om den kan vara gjord av Elsi Bourelius som bland annat var verksam hos Jie. Nyfiken på denna skapelse, så om du vet, kommentera gärna! 25 kr var den värd oavsett om det är Elsi Bourelius som står bakom.

En snabb tur till Stadsmissionen blev det åter igen. Jag ville tillbaka dit för att se om denna fanns kvar:


En spegel av Irma Yourstone som bland annat gjorde en del föremål för Upsala-Ekeby. Såg den redan i fredags men kände mig lite snål. Igår slog jag till. 40 kr. Ska den hänga i hallen kanske?

Hade lite extra tid eftersom mamma hade hittat kläder att prova. Det resulterade i skoprovning. Och skor i kundkorgen. Ett par röda skor med låg kilklack och öppen tå. Inte så retro kanske men sköna på alla sätt. Får väl använda dem nästa sommar? På förekommen anledning får även de lite plats i rampljuset här på bloggen. Jessica, Benny (från Borlänge) och Martin, håll till godo!



Guld!

Allt som allt sex loppisar på ett par timmar. Det firade vi med varmkorv och mjukglass. 300 kr fattigare men grymt mycket lyckligare!

Over and out!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0