Antik, hobby och hälsa

Igår var det alltså Antikmässa här i Västerås. Kombinerat med hobby och antikmässa, kändes kanske en aning udda blandning. Jag åkte dit i alla fall och betalade de 60 kr det kostade i entré.



Hoppade över hall 1 med hobbygrejer, för att direkt gå på godsakerna. Relativt många utställare fanns det, något tråkig display, nästan inga uppbyggda miljöer utan mest bord med uppradade grejer till salu. Lite loppiskänsla blev det. Mest keramik och porslin och det gillade ju jag. Fnns också några möbler, husgeråd och belysning. Smycken fanns det också ganska gott om.

Priserna var en blandning mellan höga och skäliga priser. Stod länge och fingrade på en av Marianne Westmans syltburkar ur serien Arom. Knappt 300 kr ville försäljaren ha och det är nog ett ganska bra pris. Men, burken fick ändå stå kvar.



De föremål jag var ute efter lyste med sin frånvaro. Den orangea coloran i storlek XL fanns inte. Ganska ont om grejer från Upsala Ekeby som jag ville ha och de som fanns där var jag för snål för att köpa. Det fanns en del fina skålar från Gefle som intresserade mig men skicket var sådär, så de fick också stå kvar.

Det var ju dag två på mässan så kanske hade de flesta godbitarna försvunnit? Jag hittade ändå ett par saker att köpa som kanske var lite off på temat. Två 70-tals tältsängar för 50 kr st inhandlades för kommande scoutäventyr. Stabila gamla grejer som inte går sönder i första taget. Skulle kanske inhandla en modern slaf, men jag litar inte riktigt på aluminiumkonstruktionen med veka nitar.

Till min kära vän och scoutledarkompis Kicki köpte jag en visp, en sån där äldre med vev. Designad historia, cyklon från Nilsjohan. Hoppas att hon blir nöjd. Den var i fint skick och jag försökte pruta ner priset lite, men det ville inte säljaren veta av. 125 kr fick jag betala och det var nog ett skäligt pris, inte dyrt och inte billigt. (PS Kicki, det finns en på scoutgården har jag sett, finns några roliga grejer där... Vi får använda den när vi ska baka muffins. Tänk vilket kaos det skulle bli om kidsen fick tag på den, smet både högt och lågt)



Fina grejer fick ögat vila på i alla fall och ett par timmars härligt strosande. Hälsomässan hoppade jag över och hobbymässan gick jag igenom en snabbis. Fanns ganska många härliga garner för stickning men man måste nästan veta vad man vill sticka. Annars är det svårt att beräkna hur mycket som kommer att gå åt.

Andra händelser väntade också. Det är ju auktion på söndagar...

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Kix

Tack min vän!!

=)

2010-10-19 @ 21:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0