Lite smått. Lite gott.

Vill bjuda på lite godsaker. Var på en liten loppisrunda i tisdags och hittade några fina saker. Vi besökte Lifecenter och Brödet och fiskarna. Gjorde alla fynden på Life center den här gången...

Det började redan så fort jag kom innanför dörren. De har ett vitrinskåp där de brukar ställa "de lite finare grejerna". Där stod en lite figurin av en flicka som kastade snöboll. Jag är ju inte så förtjust i den modellen av figuriner. De som är sådär "söta" och "gulliga". Jag tyker att de ska vara lite mer ruffa och tunga. Men av någon anledning tog jag upp denna. Och tro det eller ej, en Goebel från tyskland.


15 kr. Eller egentligen 7 kr. Det var halva priset på julsakerna. Det roligaste var nog att jag norpade den mitt framför näsan på en inköpare.

Vidare så hittade jag fyra assietter Grön Anna för 20 kr/st. Jag lämnade dock kvar en som hade en enorm nagg på undersidan av kanten.


Grön Anna Rörstrand, 20 kr/st.

Sedan hittade mamma en uggla. En "Telje-uggla". Vad är det då? Ja, vi hittade en charmig uggla som vi ville ha, den hade ett par små möbeltassar under och den var märkt under med "Telje". Vi gillade den och priset var 10 kr.


Passar bra tillsammans med mina andra ugglor. Men nu till det lustiga.


Hemma petade jag bort möbeltassarna och insåg att "Telje" så klart stod för "Atelje". Rörstrands ateljegods. Men vem är konstnären? Är de någon som vet? Jag kan läsa ut detta från märkningen:

"R" för Rörstrand och de tre kronorna.
"10" eller är det "IO" ?
"Atelje"
"Sweden"

Jag skulle bli kanonglad om någon hade mer info om denna!

Det var den jakten... Gick ganska bra eller vad säger ni?

Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0