Corso, par i ruter

Dessa två är senaste inköpet som äntligen har anlänt. De fick resa långväga ända från Sala till Västerås och de fick till och med personlig transport med mamma när hon ändå var på väg till Västerås. Liten extrasväng till Sala blev det.

Inropade på tradera i ett och samma rop. Vas och fat Corso av Ingrid Atterberg för Upsala-Ekeby. Snygga va? Båda föremålen är kryssade i botten och det betyder att de är andra sortering. Vasens glasyr är lite tun och genomskinlig på vissa ställen medan fatet är perfekt utom in liten tillverkningsskada på kanten. Jag är hur som helst nöjd med inköpet.



150 kr och ingen frakt behövde jag stå gör heller... Hurra! Sucker for Atterberg!

Enligt mamma var säljaren en trevlig prick och hon blev kvar i trapphuset i 15 minuter snackandes om porslin. Säljaren hade tydligen ett stort lager med div grejer han skulle sälja och det kom från en antikaffär han och hans kompisar haft för några år sedan. Men nu hade de slagit igen och delat upp grejerna mellan sig. Han hade skickat iväg en del grejer på auktion och resten hade han sparat för att sälja iväg på tradera. Inte mig emot! Man skulle ju gärna rota lite i hans lådor och se vad som finns.

Over and out!




Kommentarer
Postat av: upsalaekeby

Fina!



Har själv börjat köpa en hel del i Corso-serien. Kommer inlägg om detta på bloggen inom kort! Saknar fatet du ropade hem, men tyckte att det kändes onödigt att bjuda när jag redan har vasen som var med i annonsen. Kul att det köptes av någon annan som uppskattar UE!!



Ha en trevlig helg!

2010-12-04 @ 13:38:33
URL: http://www.upsalaekeby.blogspot.com
Postat av: Lybtar

Åh, man blir ju så nyfiken på vad som mer finns där i gömmorna.

den här serien var mycket fin.

2010-12-04 @ 19:03:26
URL: http://porslinochnostalgi.blogspot.com
Postat av: Retrolux

@Upsalaekeby

Haha, ja vi slåss om samma prylar verkar det som ibland. Jag har insett att jag under de senaste månaderna har köpt samma saker som Benny på Porslinsbloggen vid flera tillfällen. När han lägger upp bilder på sina fynd har jag precis fyndat samma sak. Ja, både fat och vas uppskattats mycket!



@Lybtar

Ja, verkligen, Man skulle gärna rota i den skattkistan!

2010-12-05 @ 18:00:27
URL: http://retrolux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0