Söndag med auktion

Klev ur sängen någon gång under förmiddagen och käkade en långfrulle med Tony, Elisabeth, Lilly och Patrik. Sedan lite kattgos. Mitt på dagen styrde vi kosan mot Västmanland. Jag säger vi eftersom jag fick sällskap av Patrik. Bra det, jag behövde nån som höll mig vaken.

Stannade en stund i Hallsberg igen eftersom jag snappat upp en garage-loppis. Jag gick därifrån med en Signe Persson Melin, liten silla-burk. 15 kr.


Ett prydligt par blev  det.

Hemma i västerås släppte jag av Patrik på stationen och åkte ut till Hälla och auktionen på effecta. Ropade in två rop. En bricka med glasflaskor och glasföremål:


Den rosa flaskan är en Ulrika Hydman Vallien. De anda vet jag inget om..


Med på brickan fanns denna coola glaspjäs. En Vicke Lindstrand för Kosta. Dessutom en liten glasuggla från Reijmyre. Så nu har vickes uggla som jag skaffade för drygt en vecka sedan en kompis. Hela brickan för 100 kr, lägsta ropet. Mycket nöjd med mig själv.

Inte nog med det. Ropade också in tre tavlor för 100 kr.


Västerås-konstnärer så vitt jag vet alla tre. Den undre här är den jag gillar bäst och det var därför jag ropade.

Nu råder köpstopp... får väl se hur det går...

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Barbro

Kollade efter Sempinski och hon är mycket riktigt representerad i Västerås konstmusems samlingar, men hon har också designat keramik för Höganäs.

2010-08-31 @ 11:59:16
Postat av: Retrolux

@ Barbro:

De ger sig visst in i alla olika konstnärsgrenar. Kreativiteten har inga gränser.

2010-08-31 @ 12:04:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0