scoutkalas

Då var vi igång igen en ny termin med de söta spårarscouterna i avdelning Smygarna.

Svidade om till scoutskjorta och brassade iväg til scoutlokalen. Möttes där av Kix, Olle, Elisabeth och Carola, mina tappra bundsförvanter i ledarpatrullen Igelkotten. Lite snabbfix och förberedelser och ungarna droppade in en efter en. En bunt härliga ungar blir det denna termin.

Johanna, Linnéa och Malin kastade sig över mig i en björnkram. Det värmer ett tappert ledarhjärta när de visar att de tycker om en. Tycker om inte bara mig som ledare utan även det vi håller på med, själva scoutingen alltså. Vi är fler som brinner för det och vi brinner inte i onödan. Vi måste ju ha gjort en del saker rätt!

Vi drog igång mötet. Alla var nog lite nervösa inför den nya terminen. Lite stökigt när vi gick igenom startceremonin men de flesta var med på noterna och hängde på i vår "presentationslek" som vi alltid inleder med. Vi var nog alla lite ringrostiga men vi fick snurr tillverkning av namnbrickor och självporträtt. Fina kreationer blev det.

Lite namnlekar och jag tror jag har koll på alla ungar nu... Vi glömde bort tiden och fick snabba oss igenom terminsschema och avslutnings-ceremoni. Men de var med på det också. Allt funkade som det skulle med vårat "Anna har varit här" "Hejdå, Anna" och gnistan behövde vi bara köra en omstart på. MYSIGT!

Trött men glad for jag hemåt. Nu sitter jag i soffan med datorn i knät och småmyser. Imorgon kväll väntar utmanarna och filmkväll inför höstläger som ska arrangeras av oss...

Over and out!

PS. Åkte till läkarmissonen. Inga fynd... så jag lät bli alla nja:n. DS

Kommentarer
Postat av: Kenneth

Hej samlar brio figurer o undrar om ni säljer den med hatt oen arm,har delar av den,kan ge 700 kr i det skicket ni har,hör av er Kenneth 0733504501

2012-04-12 @ 00:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0