Retro Linköping 3/4

Lätt sega vaknade vi upp till en härligt solig morgon (läs förmiddag). Hotellet hade finfin frulle och jag kikade runt lite på Ylvas fina samling av porslin och roliga prylar. Hennes man Göran har försett henne med köpstopp. Hm... konstigt. Skulle kanske behöva gifta mig så nån kunde sätta köpstopp för mig också?

Hon hade i alla fall en superfin samling av Pyro (Kåge, Gustavsberg) i köksskåpet och jag fick också se "kronan på verket" En stor samling Picknick från Rörstrand av Marianne Westman. Sedan fanns det en hel drös med andra superfina prylar.

Jag ocks Malin blev upphämtade av Niklas och vi for till Gamla Linköping och strosade runt lite. Både jag och Malin var ganska sega så det blev väl ingen större "turisttitt" men trevligt var det och efter en fika med dubbla koppar kaffe så blev jag som en ny människa. Shopping i Cloettas chokladbod stod givetvis på schemat.


Söndag och fullt med utklädda guider och fina bilar fanns på plats i Gamla Linköping.


Gamla Linköping är en stad uppbyggd av gamla hus från Linköping och trakterna däromkring. Lite som Vallby friluftsmuseum här i Västerås.


Ford. Kul med gamla bilar som blänker och avspeglar miljön runt. Ja, jag hade svarta byxor, röd tröja och väst på mig.

Niklas föreslog att vi skulle lira lite minigolv. Jag var med på idén och tillslut lyckades vi övertala Malin att hänga på också. Minigolf är tydligen inte hennes favoritsysselsättning. Banorna var i halvdant skick, men då hade vi ju något att skylla på när det gick dåligt. Min boll hade drabbats av Anna-syndromet och hoppade upp ur hålet hela tiden. Niklas boll smittades också lite på slutet. Trots detta fick jag ihop ett bra resultat, har ju inte spelat på några år. Skandal. Det är ju ganska kul att lira.


Lägg märket till de hukade tanterna som Niklas siktar på.


Inte så bra på minigolf kanske. Men snygga är vi i alla fall. Gäller att spela med stil.


Nära skjuter ingen hare... Nära hålet spelas alla bollar. En grym sidoeffekt till Anna-syndromet, inga banor ska klaras på bara ett slag.

Efter golfen käkade vi lite pizza och åkte hem till Malin och Niklas för att slappa lite framför TVn. Katterna Pysen och Tintin hälsade oss välkomna (värre allergibomber har jag aldrig träffat). Men de är ju oemotståndligt söta så jag kunde inte låta bli att busa lite med dem. Kvällen avlöpte därefter i lugnt tempo. Jag laddade inför den stora Loppisdagen. Nya jaktmarker väntade.

Fortsättning följer...

Over and out!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0