Kräftis i Rönneshytta

Efter min sköna Chai latte i Hallsberg drog jag mig sakta mot Rönneshytta. Jag valde småvägarna eftersom jag hade gott om tid. Lördagsloppisarna stänger så tidigt... Men jag stannade till vid skolan (?) i Åsbro och tittade på Roland Eckerwalls skulptur. En lokal konstnär om jag förstod det hela rätt.


Sköna lirare...

Vidare for jag mot Rönneshytta där jag blev välkomnad av Tony och två spinkiga men coola katter. Patrik hade redan anlänt. Snart kom en liten Lilly ner för trappan med mamma Elisabeth efter. Ingen blyg unge det heller.

Kalaset drog igång efter lite pyssel och knåp. Jag och Lilly gjorde en supersnygg flagga med en kräfta på. En stadig skara på 13 pers blev vi tillslut. Lagom för en kräftskiva (eller vad vi nu ska kalla det, vi var två som käkade kräftor. Skandal).

Innan maten gick vi en tipspromenad som Elisabeth fixat. Vi var ortoligt kunniga hela bunten. Tror att vi klarade minst 2 frågor var i alla fall... Så till bord vi gick.



Efter krubbet blev det singstar och glad skratt (och för först gången tyckte jag att det var roligt.)


Efter flera glada timmar kröp vi lätt vingliga isäng vid 02.30. Jag somnade i samma stund huvudet nuddade kudden.

Tack för en trevlig fest!

Over and out!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0