Går sådär va...?

... att hålla i pengarna och inte shoppa så mycket fynd på loppis.

Precis när jag publicerat mitt förra inlägg kom mamma Barbro innanför dörren: "Ska vi gå på loppis?".

Vad svarar man på det?

Klockan är strax efter 17 en fredag eftermiddag och mamma har fått nys om loppis i Ansgarskyrkan som har öppet mellan 17 och 20. Klart att jag ska gå på loppis. Sagt och gjort. Loppis blev det. Vi fick slåss med 3652 andra loppissugna, men det var det värt.

Jag gjorde tidernas loppisfynd!

Men se... det får ni inte förän på söndag. Eftersom det är för mörkt att fota fynden en kväll som denna så tänker jag hålla er på halster till dess. Men det är bra... det är riktigt bra.

(Detta är vad filmälskaren kallar cliffhanger, går bra att applicera på retro-bloggar också.)

Imorgon blir det loppisrunda i Örebro och Hallsberg innan kräftknytis hos Elisabeth, Tony och Lilly. Så ni får hålla er till tåls. Eventuellt blir det även lite auktion på Byrån Effecta på söndag för min del. Mitt köpstopp träder i kraft först på söndag kväll. Sen ska jag inte köpa nått på hela veckan.

Tror jag.

....bara om jag hittar något riktigt fint.

Loppisen i Ansgarskyrkan är öppen imorgon också för den som är sugen på att gå. Ligger på Petersbergsg 32 här i Västerås. Öppet 10-14. (Men jag har ju köpt alla fynd...).

Välkomna åter på söndag kväll. Då kommer nog nästa inlägg.

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Barbro

Ovanligt lugnt på loppis idag, såg sen att det var Västerås marknad , när jag åkte E18.

Mitt fynd idag är väl inte riktigt av samma dignitet som ditt, men nu har jag också en "Hjördis" från UE med nr 5086.

2010-08-28 @ 21:53:19
URL: http://retrolux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0