Fyndande på loppisrunda.

Tog en tur till Stadsmissiones loppis och Brödet och fiskarna här i stan. Blev en del roliga saker även om det kanske inte var ultimata fynd. Eller vad sägs om detta:


Snygg bricka som är reklampryl från classic kaffe. Retrostil. Kanske 70-tal? Hutlöst pris, hela 2 kr. (Stadsmissionen i Västerås)


         

Glas. Franska. Kanske inte värdefulla men otroligt snygga. Kanske inte så användbara men otroligt snygga. Och för 1 kr/st kunde jag inte låta bli. (Stadsmissionen i Västerås)



Dagens lilla besvikelse. Supercool klänning som tyvärr var för liten. Nicolina model, high fashion sweden. Hänger kanske upp den på väggen eller säljer den på Tradera. Men det gör ont i hjärtat. Halva priset av 80 kr fick jag betala. (Stadsmissionen i Västerås)



Två fat från Kosta blev det också. Tjusiga. En vindögd spätta. 20 kr/st. Är det någon som vet mer om dessa fat så får ni gärna berätta för mig! (Stadsmissionen i Västerås)

   

Kanske dagens fynd? Signe Persson Melin heter designern bakon denna skönhet. Kvadrat-serien från Boda Nova. Detta är en av de större burkarna. 20 kr var priset jag fick betala. (Brödet och fiskarna i Västerås)



Vidare har vi fyra koppar med fat, även dessa sedignade av Signe Persson Melin men denna gång från Rörstrand. Primeur heter serien. Tyvärr var alla koppar utom en något defekta. Faten var i ganska bra skick. Jag betalade 45 kr för de fyra kopparna och de fyra faten. Jag tror att det var en ganska bra affär. (Brödet och fiskarna i Västerås)

Hittade också en svart klänning och ett par skor. Klänningar och skor får man aldrig för mycket av.

Vidare tog en en tur in på Outdoorexperten för att kolla på byxor och kängor till kommande scoutäventyr. De hade en del grejer på rean, men min ekonomi tillåter inte att köper byxor för över 1 000 pix just nu. Ska jag handla så blir det viktigare saker som ska köpas.

Jag behöver en ny rygga och mina kängor har jag misshandlat i över 10 år nu. Ett par nya Lundhags-kängor skulle jag vilja ha. När jag får dett jobb. Då. Då ska jag köpa nya kängor. Har spanat in ett par svarta och mörkgrå som kostar nästan 3 000 kr. Jag får ju 10% billigare i den butiken eftersom att jag är scout också, så det blir 300 pix i rabatt. Kanske skulle man slå till?

Nu ska jag fixa lite krubb innan det är dags att dra ner till scoutlokalen för att fixa brevutskick till de söta spårarscouterna. Längtar efter att terminen ska dra igång på riktigt nu!

Over and out!



Kommentarer
Postat av: AntonYmer

Trevligt. Jag undrade vad du skulle hitta.



Lyxig spegel du hittade också (för självporträttet).



Jag ska också tämja spårare. De kommer om en vecka (drygt). Det ser jag fram emot.



Hare bra!



Kram, Eric.

2010-08-17 @ 14:42:38
Postat av: Jessica

Om man spar in på annan shopping (menar abolut ingen speciell sorts shopping som utförs på en speciell sorts butiker :) ) så kanske man har råd med kängor, rygga och byxor...

:)

kunde inte låta bli :)

PUSS!

2010-08-18 @ 13:54:52
Postat av: Retrolux

Jo, Jessica. Om jag inte shoppade så mycket annat skulle det gå fortare att samla ihop de där 7000 kr som behövs för att köpa rygga, kängor och byxor. Men det blir så tråkigt då.

2010-08-19 @ 12:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0